פרופ' אביעד הכהן: "אפשר להגיע להסכמות"

אסתי פלד 1 Comment on פרופ' אביעד הכהן: "אפשר להגיע להסכמות"

פרופ' אביעד הכהן לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "ברור שחייבים לעשות שינויים במערכת המשפט, צריך לקחת סעיף סעיף ברפורמה ולדון בה לגופו. מטרת בית המשפט זה לאזן את הכנסת, זה קיים בכל המדינות בעולם" | האזינו

צילום: ערוץ 7
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' אביעד הכהן, נשיא המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "יש פה התנהלות של גן ילדים, אם הייעוץ המשפטי לא יכול להגן על העמדה של השר, אז שייתן לקחת ייעוץ משפטי אחר".

"בן גביר לא הסכים להגיע למשרד היועצת והיא לא שמעה מה עמדתו בכלל. יש פה התנהלות ילדותית משני הצדדים, חבל, יש דברים חשובים יותר להתעסק איתם" אמר הפרופסור.

בעניין הרפורמה במערכת המשפט אמר: "צריך להקשיב איש לרעהו, ברור שחייבים לעשות שינויים במערכת המשפט, צריך לקחת סעיף סעיף ברפורמה ולדון בה לגופו. גם ברק אמר פעם שאין לו בעייה עם פסקת התגברות ב 80 חכי"ם, עכשיו הדיון הוא בכמה להעביר את פסקת ההתגברות, צריך לשבת ולהגיע להסכמות, ואפשר לעשות את זה".

"המציאות מורכבת, זה לא נכון שבגץ פוסק תמיד נגד החרדים, וגם לא נכון שהוא פוסק תמיד בעד. צריך לייצר חיבור בין הערכים, לא רצוי למשוך את השמיכה לקצוות" הוסיף. "אני עוקב 30 שנה אחר הפסיקות של בגץ בנושא דת ומדינה, בית המשפט כמה וכמה פעמים בג"ץ פסק לטובת החרדים, זה נכון שהיו גם פסיקות מקוממות".

"מטרת בית המשפט זה לאזן את הכנסת, זה קיים בכל המדינות בעולם, גם בארה"ב פוסלים הרבה חוקים" כך פרופ' אביעד הכהן.

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עם כל הכבוד לפרופ' הכהן (עמדותיו ברורות מראש וד"ל), ברור שהבג"ץ לא שונא חרדים ומתכוין דווקא לפסוק נגדם וכדומה. אבל יש בעיה יסודית בבג"ץ שאינו מתחשב כלל בעובדה היסודית שמדינת ישראל אינה נורבגיה או שבדיה, ומדבר על "ציבור נאור", בשעה שמיעוט נכבד, השקפותיו היסודיות שונות מן המקובל ב"ציבור נאור" כביכול, – ומובן מאיליו שאין לו מה להתבייש בהן – לכן ככל שעולה שאלה, שלגבי ציבור דתי היא בציפור נפשו, כגון "הדרת נשים", יפסוק בית המשפט לפי המקובל ב"ציבור נאור".